Н А К А З
11 березня 2020 року № 105
Про призупинення освітнього процесу та організацію навчання в закладі освіти у період призупинення освітнього процесу
Відповідно до листа Департаменту освіти і науки міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.03.2020 року № 063-1540, у зв’язку з призупиненням з 12 березня 2020 року освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти міста Києва,
НАКАЗУЮ:
1. Провести нараду колективу 12 березня 2020 року, засідання методичних об’єднань з метою формування плану заходів з організації дистанційної форми навчання на час призупинення освітнього процесу. 2. Заступникам директора з НВР Нечипоренко Т.М., Мамчіц Т.Л., Нагорній З.П., заступнику директора з НМР Грінчак В.В.: 2.1. Забезпечити виконання навчальних програм у 1-11 класах та освоєння учнями змісту кожного навчального предмета в повному обсязі. 2.2. Під час призупинення освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти м. Києва навчання учнів не припиняється; 2.3. Навчальний матеріал може бути освоєний за рахунок ущільнення, самостійного опрацювання, засобів дистанційного навчання тощо; Рекомендації щодо використання різних форм дистанційного навчання розміщено на сайті Департаменту освіти і науки (додаються); 2.4. Організувати інформування батьків та учнів 1-11 класів про виконання творчих домашніх завдань шляхом е-листування, у скайп, на платформі інверсного навчання, на соціальних платформах, на сайті гімназії. 3. Заступнику директора з виховної роботи Кузовенковій О.М.: 3.1. Розмістити на сайті гімназії інформацію щодо організації навчання учнів під час призупинення освітнього процесу 12 березня 2020 року та провести роз’яснювальну роботу з учасниками освітнього процесу; 3.2. Інформацію щодо форм організації навчання учнів під час призупинення занять закладу освіти надати до Департаменту освіти і науки 13 березня 2020 року до 15.00 на електронну адресу zsosvita@ukr.net; 3.3. Організувати проведення позапланових інструктажів з безпеки життєдіяльності з учасниками освітнього процесу, зокрема з питань особистої безпеки, пожежної безпеки, поведінки на дорогах і вулицях, на водних об’єктах тощо. 4. Головам методичних об’єднань Пишняк Н.В., Кондратенко Г.О., Карпій О.Б., Біличенко З.О., Макушенко Л.П., Романенко О.А. спрямувати роботу методичних об’єднань вчителів різних предметів на створення тематичних завдань, відеоуроків за навчальними програмами відповідно календарно-тематичного планування та розміщення їх на сайті закладу освіти до 13 березня 2020 року. 5. Створити максимально комфортний графік роботи на час призупинення освітнього процесу для працівників, у яких є діти дошкільного та молодшого шкільного віку. 6. Категорично заборонити вхід учнів до гімназії на час призупинення навчальних занять, участь учнів гімназії у конкурсах та змаганнях, роботу гуртків ста інших позакласних творчих та спортивних об’єднань. 7. Заступнику директора з АГЧ Кривоцюк Л.І.: 7.1. Організувати технічний персонал на проведення генерального прибирання у приміщенні гімназії; 7.2. Посилити контроль за дотриманням повітряно-теплового режиму в приміщеннях гімназії; 7.3. Забезпечити неухильне виконання санітарного законодавства щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму в умовах зростання захворювань на ГРВІ та інші вірусні інфекції; 7.4. З 12.03.2020 по 18.03.2020 року провести повторне кварцування, розчином бланідасу, саніліту приміщень класів та приміщень загального користування. 8. Лікарю гімназії Макаровій Н.В., медичним сестрам Семенчі Н.В., Суфіяновій Н.І., Шкирдіній Л.С.: 8.1. Здійснювати контроль за проведенням в приміщенні гімназії знезараження комплектів столового посуду, вологого прибирання поверхонь обідніх столів та підлоги з використанням дезінфікуючих засобів в режимі крапельної групи інфекцій; 8.2. Не допускати до роботи осіб з ознаками вірусних хвороби. 9. Класним керівникам 1-11 класів донести дану інформацію до батьків класу та організувати та забезпечити у вказаний термін дистанційну форму освіти учнів класу. 10. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Директор Алевтина БАГІНСЬКА
Додаток до наказу від 11.03.2020 року № 105 Додаток до листа Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Від 11.03.2020 № 063-1540
Під час призупинення освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти м. Києва навчання не припиняється.
Виконання навчальних планів освітніх програм може здійснюватися шляхом використання різних форм дистанційного навчання, що рекомендовані закладам загальної середньої освіти:
асинхронне навчання : учасники освітнього процесу не спілкуються у режимі реального часу, а обговорюють окремі етапи роботи через Інетернет-ресурси та інші засоби дистанційної комунікації: – E-mail дистанційне навчання здійснюється через листування учителя і учнів через мережу Інтернет. Класичний варіант E-mail навчання передбачає отримання учнем щоденних у один і той же час поштових повідомлень, що містять невелику кількість текстового матеріалу та перевірочні питання до нього. До листа також можуть входити активні посилання на додаткові матеріали (статті з періодичних видань, оригінальні тексти, презентації, відео фрагменти), що їх можна переглянути у мережі Інтернет. Для спрощення доставки матеріалів до учнів можна їх надсилати всім учасникам навчання одним листом, вказавши їхні електронні адреси через крапку з комою у рядку адресування. По завершенні періоду дистанційного навчання учню надаються перевірочні завдання, що складені з питань, які надавалися під час вивчення окремих фрагментів матеріалу. При використанні цього методу допускаються будь-які варіації, що спрощують, технічні і методичні моменти;
– навчання на платформах соціальних мереж Для цього у обраній соціальній мережі (Google+, FaceBook тощо) створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує навчальні матеріали. Це можуть бути як його власні матеріали, так і матеріали інших авторів з теми, що розміщені в Інтернеті, або у тій же соціальній мережі. Учням пропонується ознайомитися з цими матеріалами і написати до них коментар на задану тему (можуть бути як однакові, так і різні) і встановленого обсягу. У цьому випадку краще використовувати завдання, які потрібно обговорювати, хоча, і допускаються розрахункові завдання. Наприклад, для невеличкого есе-коментаря достатньо 1000 – 1200 символів без урахування відступів, а відповідь на розрахункове завдання може виглядати як звичайне число, або зображення сторінки зошита з його розв’язанням. При такій формі асинхронного спілкування матеріали і відповіді доступні всім учасникам навчального процесу, але , за необхідності, вчитель може звернутися до учня через панель швидких сповіщень (чат). Слід зазначити, що характер створеної спільноти має бути таким, щоб вчитель мав можливості керувати сторінкою і вилучати невдалі матеріали і коментарі, розміщені на ній учнями. Також для зручності можна обрати формат спільноти з обмеженим доступом (тільки для учасників спільноти);
синхронне дистанційне навчання вимагає від учасників навчального процесу одночасної присутності у віртуальному середовищі хмарного сервісу або програми. Здійснюється шляхом організації одночасної зустрічі учасників навчання через різноманітні сервіси для on-line спілкування (Skype, GoogleTalk, спільні документи). Але організація такої форми роботи може бути досить складною при великій кількості учасників навчального процесу (безкоштовні сервіси для спілкування підтримують невелику кількість учасників, не всі учасники своєчасно під’єднуються до зустрічі через технічні складнощі налаштувань пристрою чи швидкості Інтернет-зв’язку тощо). Тому цю форму доцільніше використовувати як додатковий елемент іншої форми асинхронного дистанційного навчання. Наприклад, учні поділяються на групи, кожній з яких надається завдання скласти (відредагувати, обговорити тощо) спільний навчальний матеріал, розташований на сервісі спільних документів. Тоді учасники групи самі зв’язуються між собою для виконання завдання, а результати (за необхідності й процес) його виконання учитель може спостерігати у обраному хмарному середовищі або отримати його від учнів електронною поштою. Вся інформація про електронні освітні ресурси для учнів та вчителів розміщена на сайті Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка ippo.kubg.edu.ua та на сайті «Столичний центр відкритої освіти» vo.ippo.kubg.edu.ua
Для педагогів та керівників закладів освіти 12 березня буде проведено вебінар «Організація дистанційного навчання закладом освіти» (автор кандидат педагогічних наук, доцент Воротникова І.П.), відеозапис буде розміщено на порталі ІППО та Департаменту освіти і науки; для учнів 5-11 класів – вебінар «Як навчатися дистанційно? Відкриті ресурси». Дату проведення буде повідомлено додатково. Відеозапис буде розміщено на порталі ІППО та Департаменту освіти і науки. До уваги учасників освітнього процесу! З 16 березня 2020 року телеканалом ТРК «Київ» 2 години ефірного часу буде відведено для проведення телеуроків: 4 телеуроки по 30 хвилин з різних предметів спрямовано першочергово для учнів випускних 9-х та 11-х класів. Слідкуйте за програмою. У рамках роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка буде організовано та проведено наступні заходи: 1. Для організації дистанційного навчання учнів 12 березня буде проведено вебінар для педагогів та керівників закладів освіти «Організація дистанційного навчання закладом освіти» (автор кандидат педагогічних наук, доцент Воротникова І.П.), відеозапис буде розміщено на порталі ІППО та ДОН. 2. Для учнів 5-11 класів буде проведено вебінар «Як навчатися дистанційно? Відкриті ресурси». Відеозапис якого буде розміщено на порталі ІППО та ДОН. 3. ІППО створено каталог електронних освітніх ресурсів для учнів та вчителів urok.ippo.kubg.edu.ua. Для вчителів, які не мають можливості організувати дистанційне навчання самостійно, буде запропоновано надіслати уроки, матеріали, посилання для розміщення на ресурсі. 4. Для учнів 5-9 класів на сайті kievoit.ippo.kubg.edu.ua розміщено уроки з курсу інформатики, в тому числі профільного рівня навчання інформатики для 10-11 класів з програмування. 5. Для вивчення окремих тем з української мови та математики учням 11 класів будуть організовані щотижневі вебінари. 6. На сайті «Столичний центр відкритої освіти vo.ippo.kubg.edu.ua розміщено відкриті електронні освітні ресурси для дистанційного навчання учнів. 7. Для педагогів та учнів на сайті ІППО буде створено блог консультацій з впровадження дистанційного навчання. 8. Усі програми підвищення кваліфікації педагогів будуть здійснюватися за дистанційною формою навчання.
Comentarios